سایت اختصاصی دانشجویان پژوهشگری

سایت اختصاصی دانشجویان پژوهشگری
دانشگاه شاهد 
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانشجویان رشته پژوهشگری و آدرس myresearcher.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

اکبر گنجی در مصاحبه روزنامه تاگس اشپیگل آلمان (کیهان 24/1/79): دین یک قسمت از فرهنگ است، حرکت اصلاح طلبان ما عاقبت به جدایی دین از سیاست خواهد انجامید. در یک جامعه مدرن جدایی دین از سیاست یک امر بدیهی است. وقتی شما جامعه را مدرنیزه کنید این جدایی بالاخره پیش خواهد آمد. ایران در حال حاضر از فاز قبل از مدرن به فاز مدرن پیش می‌رود.

سخنرانی آغاجری، مجتمع فرهنگسرای کوثر 10/2/81: «... نویسندگان (نامه به امام حسین (ع)) می‌گویند: این حکومت (حکومت یزید) بدون رضایت مردم است و لذا نامشروع است. اگر حسین (ع) هم در راس باشد ولی رضایت مردم در آن نباشد نامشروع است.

سخنرانی آغاجری،ساختمان مرکزی دفتر تحکیم،25/1/81: «امام علی (ع) با رفراندوم طبیعی قدرت را به دست گرفت. با این همه از نظر شیعیان امام معصوم بود... منطقی که می‌گوید رضایت خدا خارج از رضایت مردم است، مبنای استبداد است. و فلسفه سیاسی اموی
یزیدی بر همین استوار است.»

«... اینکه مارکس می‌گوید دین افیون توده‌هاست، تنها بخشی از حقیقت است. من می‌گویم در حکومت‌های دینی، نه تنها دین افیون توده‌هاست که افیون حکومت‌ها نیز هست. رابطه انسان و دین و یا به عبارت بهتر انسان و خدا یکی از رابطه‌های تعارض آمیزی بوده است که در تاریخ بشر خود را به شکل‌های مختلف نشان داده است. در اکثر دوره‌های تاریخ بشر آنگاه که خدا اثبات می‌شده است. انسان نفی می‌گردیده است... تکیه بر آزادی اندیشه، اصالت دادن به این امر است که ارزش هر انسانی نه به تقلید، نه به طاعت و نه به تن دادن به یک آمریت فکری و دینی محض است بلکه به‌طور اساسی و ریشه‌ای ارزش هر انسانی به تفکر ذاتی و مستقل است. متاسفانه در بسیاری از جوامع اسلامی، حربه‌های گوناگون حتی دینداران را نیز به دلیل تفاوت قرائت دینی به محکمه می‌برند و محکوم می‌کنند.»

مهرانگیز کار، کیان، ش45 ، بهمن77 : احکام کیفری اسلام کارآیی ندارد و موجب رواج خشونت می گردد .

حسین باقر زاده ، نشاط ،2/6/78: خشونت در هر شکل آن باید از ایران محو شود و اعدام برجسته ترین نوع خشونت قانونی است .

عماد الدین باقی ، جمهوری اسلامی ،13/2/79: معتقدم اعدام و قصاص جزء ضروریات دین نیست.

عبدالکریم سروش : اسلام نه احکام سیاسی ، نه احکام اقتصادی و نه احکام حقوقی اش قابل استناد نیست و رسما باید آن را بگذاریم . فرهنگ شهادت ، خشونت آفرین است اگر کشته شدن آسان شد ، کشتن هم آسان می شود.

ماهنامه کیان بهمن 77 عبدالکریم سروش: ولایت ، منحصر در شخص نبی اکرم است و با رفتن او ولایت نیز خاتمه می یابد او خاتمه نبوت و خاتم ولایت بود ، ولایت پیامبر بعد از او به کسی منتقل نشده است .

اکبر گنجی ، روزنامه صبح : بعد از اینکه قیام حضرت امام حسین (ع) را خشونت نامیده و حتی مشروعیت این قیام را زیر سوال برده و می گوید : خشونت، فرزند خشونت و درخت خشونت میوه هایی جز خشونت به بار نمی آورد. هیچ کس حق ندارد به صرف اینکه خود را حق و دیگران را باطل می داند ،دست به خشونت بزند و در صدد نابودی مخالفان خود از طریق حذف فیزیکی بر آید.

عبدالکریم سروش، روزنامه صبح امروز، 9/3/78 : حقیقت دین همان تجربه فردی دینی است که در مورد پیامبران «تلقی وحی» نام گرفته و دین هیچ ارتباطی به امور اجتماعی و سیاسی و حکومتی ندارد، هر کسی همان قدر دیندار است که به این تجربه فردی رسیده باشد.

عبدالکریم سروش، ماهنامه کیان، مهر و آذر 78 : کار اساسی پیامبر آن بود که اعراب را دچار بحران هویت نمود و آنها را هویت نو بخشید، امروز نیز تمدن متجدد غرب، ما مسلمانان را دچار بحران هویت نموده و دین توان رویارویی با تمدن غربی را ندارد. تنها منجی، عقلانیت مستقل است.

اعترافات موسوی در بازجویی به علت قتل های زنجیره ای : تحلیل ما از اوضاع جارى روز این بود که آقاى خامنه‏اى غیر از امام است و آقاى خاتمى هم به دلیل این که 20 میلیون راى آورده و بیست میلیون پشتیبان دارد ، قدرتش بیشتر از بنى‏صدر است و ما این قتل‏ها را مرتکب مى‏شویم و به گردن آقاى خامنه‏اى مى‏اندازیم و جنگ بین این دو منجر به شکست آقاى خامنه‏اى در مقابل خاتمى خواهد شد .

روزنامه صبح امروز متعلق اکبر گنجی، صبح امروز، 23/2/78: پیامبر در بدر و حنین و ... شمشیر زد ... اما آیا جنگهای جبهه حق علیه باطل پیامدهای ناخواسته یا آثار وضعیه به دنبال ندارد؟...


اکبر گنجی، روزنامه صبح امروز، 26/2/78، ص2: آدم زمینی نباید در پای ایدئولوژیهای ناکجا آبادی قربانی شود؛ ارزش او از ایدئولوژی بالاتر است. ما انسان کامل در بین غیر معصومان نداریم و لذاست که قدرت مطلق، فساد مطلق را به بار میآورد و جهنمی را روشن میکند که همگی در آن خواهند سوخت. پس بهترین راه نجات توزیع قدرت است.

سعید حجاریان، روزنامه ایران، 31/1/78،ص10: تفکر فقهی نمیتواند فرهنگ عاشورا را بازسازی کند، فوقش فقه میتواند امر به معروف و نهی از منکر را واجب کند، ولی این مسأله گنجایش مبارزه مسلحانه را ندارد؛ عرفان است که فرهنگ عاشورایی میسازد.

کدیور در دانشکده فنی دانشگاه تهران طی سلسله مباحثی تحت عنوان «پژوهش های قرآنی» ایراد کرد: ..... یک زمانی مردم می گفتند چون عیسی ( ع ) این سخن را گفته پس درست است اما امروز عیسی که سهل است خود خدا هم اگر حرفی بزند و آن حرف با عقل مردم منطبق نباشد نخواهند پذیرفت . امروز خدا در جامعه هیچ کاره است همه کاره مردند
.

و سلام بر کسی که پیروی کرد از هدایت


وب سایتی متعلق به همه کسانی که دوستشان دارید. هرکس در این وب سایت سهمی دارد

نظرات شما عزیزان:

...
ساعت10:46---21 مهر 1390
اه اه اه ..............اوووووووووق

سلام
ساعت13:34---13 شهريور 1390
آقای سجادی متنت خوب بود جز یک جاش :من از هیچ کس دفاع نمیکنم جز آقا.

فقط میدونم حزب اصولگرا بیشتر پایبنده به اهداف انقلاب تا اصلاح طلب هاییکه بعضیشون اصلا حکومت دینی رو هم قبول ندارن.

آقای سجادی حزب اصولگرا نوع دیگری از حزب اصلاح طلب هست اگه به دزدی وفساد مالی معاون اول رئیس جمهور نگاه کنی می فهمی که اگهاصلاح طلب ها مستقیم به اسلام می تازند اونا با ماسک ریا از اسلام سوءاستفاده میکنند وباید توجه کنی که منافق از مشرک بدترهست


اقتدار
ساعت21:11---15 تير 1390
سلام.خوب بود،منتها این عکس ها را سال86 کیهان چاپ کرد.لطفا بیشتر درمورد جریان انحرافی مطلب بذارید مهره های سوخته ای مثل خاتمی دیگه نی تونند کاری ازپیش ببرند.

سجادی
ساعت15:23---6 تير 1390
گفتم که هر سوالی بکنید(من ناراحت نمیشم اگه بی احترامی نباشه)

هر کسی غیر از معصوم اشتباه میکنه.

اولا این اشتباه نبوده ، اینا مبانی فکریشون کلا غربیه،بیخود نیست که آقای هابرماس(جامعه شناس و فیلسوف آلمانی) با آقای کدیور جلسه خصوصی برگزار میکنن(فکر میکنید درباره چی بحث میکنن جز ...).

انقلاب ما یه انقلاب فرهنگیه و اگه ما این فرهنگ رو در مقابل دشمنا زیر سوال ببریم ، کل انقلاب زیر سوال میره.

فقط معصوم 100% درست حرف میزنه.

در مسائل ولایی پیروی واجبه حتی به مراجع تقلید.

در مباحث کلی و علمی و مباحث مختلف باید از ایشون پیروی کرد چون دید بالاتری دارن(حضرت آقا خیلی باسوادن،حتی توی نمایشگاه کتاب ملت میترسن وقتی آقا میآد توی غرفه بایستن چون آقا اطلاعاتش خیلی بالائه و خیلی سوال میکنه ،بعدشم آقا در زمینه های مختلف اطلاعات داره حتی ستاره شناسی).

گاهی اوقات با گذر زمان مسائل برای ما معلوم میشه(من خودم توی بعضی جاها به آقا اشکال داشتم اما بعد فهمیدم اشتباه میکردم).



همكلاسي*
ساعت11:18---6 تير 1390
سلام
جالب بود....
اين نظريه هايي كه نوشتيد قابل تامل بود.
با تشكر


...
ساعت22:53---5 تير 1390
mage nemigi in dolat ham eshtebah karde?pas chera faghat gir dadin be ina?
badesham,ye soal:aghaye khamenei har chizi ke bege doroste?
(khaheshan khooneton be josh nayad.faghat ye soale


سجادی
ساعت20:52---5 تير 1390
من از آقای ایرانی خواستم که نظرات مطلب رو آزاد بذاره، لطفا ادب رو رعایت کنید تا مثل دانشجوها با هم بحث کنیم نه مردم کوچه و بازار.
اگه کسی توهین کنه جواب داده نمیشه.
با حفظ ادب هر چی دوست دارید بگید


سجادی
ساعت20:48---5 تير 1390
توهین نباشه من به هر سوالی جواب میدم(البته اگه بلد باشم).
ببین دوست عزیز من من فرض میگیرم که شما مسلمونی بعد بحث میکنم:
پیامبر در جایی مثل فتح مکه فرمان عفو عمومی میده و در جایی دیگه با فتح شهر دستور میده 50 نفر رو اعدام کنن.
اگه منظورتون از جون مردم رو دراوردن گرونی و این چیزاست که خب من اصلا دفاع نمیکنم(اما فقط میدونم این دولت طرحی رو اجرا کرد که هیچ کس جرئت نداشت و در تمام دولت های قبل روی زمین مونده بود، حالا خب بعضی جاها اشتباه کرده که باید تحمل کرد مثل ژاپن که سختی کشید تا اینی که الان میبینید شد)
اما
یادتون نره که این حرکت آقای خاتمی یعنی زیر پاگذاشتن اصول اولیه اسلامی ، مهم اینه که این حرکت از کی و کجا سرزده:
از رئیس جمهور مملکت اونم از نوع آخوندش که الگوئه و فرستاده جمهوری اسلامیه(یعنی ما جلوی دشمن اصول اولیه خودمون رو زیر سوال میبریم یعنی رفتن تمام آبروی انقلاب)

من از هیچ کس دفاع نمیکنم جز آقا.
فقط میدونم حزب اصولگرا بیشتر پایبنده به اهداف انقلاب تا اصلاح طلب هاییکه بعضیشون اصلا حکومت دینی رو هم قبول ندارن.
مهم تر از شکم ما حفظ انقلابه(به قول حضرت امام از اوجب واجباته) که اصلاح طلب اصلا بهش پایبند نیست اما اصولگراها حداقل قبول دارن.
خیلی فرقه که عمدی اشتباه کنیم یا سهوا.
اگه جوابتون داده نشد بازترش کنید وبا مصداق بگید.


حقیقت بین
ساعت20:31---5 تير 1390
من از آقای ابراهیم سجادی عزیز و آقای محمد ایرانی عذر خواهی میکنم
فکر میکردم این متن از محمد ایرانی باشه اما من اشتباه کردم و از هردو حلالیت می طلبم و اما هنوز به این اعتقاد دارم که شما در متن به فضای دانشگاه شاهد بی احترامی کردین


...
ساعت17:14---5 تير 1390
bah bah jenabe sajjadi...!
ye chiz migam vali dava rah nandaz. khob?!!
dast dadan be namahram gonahesh bishtare ya jone mardomo darovordan??


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ شنبه 4 تير 1390برچسب:خاتمی , اصلاحات , فساد , ریاست جمهوری, ] [ 18:1 ] [ ]

<< مطالب جدیدتر ........ مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

این وبسایت متعلق به پژوهشگرانی است که می خواهند به زودی جهانی را تغییر دهند. پژوهشگر من (myresearcher) یعنی هرکسی می تواند این سایت را متعلق به خود بداند و در آن مطلب درج نماید. آزادی بیان ، دموکراسی ، لینک باکس نظرات ، خرید دامنه و سایر خدماتی که در این وبسایت ارائه می گردد فقط بخشی از تلاش های دوستان پژوهشگر است. امید است که با ارسال نظرات و همچنین درج مطالبی که از نظر شما جالب است در وب سایت ما را یاری فرمایید. طریقه ارسال مطلب فقط با نام خودتان (همه می توانند مطلب بفرستند) : به صفحه LOXBLOG.COM مراجعه فرموده سپس در قسمت نام کاربری : DOOSTANE@MYRESEARCHER و رمز عبور : DOOSTANE را مرقوم فرمایید. پس از آن مطلب را ارسال فرمایید. به همین سادگی. حداکثر 24ساعت بعد مطلب شما نمایش داده خواهد شد. محمد ایرانی (مدیریت وبسایت پژوهشگری)
امکانات وب
ورود اعضا:

قالب بلاگفا حافظ پارس خودرو